Jeg overvejer at anskaffe en enkeltskudsriffel til jagten i det skotske højland mm. Helst ville jeg gerne have en let kiplauf i kaliber 270 Weatherby Magnum eller evt. en potent 7 mm.
Er der nogen her på forumet, der har erfaring med præcisionen i diverse enkeltskudsrifler - i særdeleshed kiplauf??? Hvilken riffel er i givet fald værd at satse på???
Svar: 2.724
Tråde: 0
Respekt:
0
Hej HP338
Jeg har i årevis skudt med enkeltskudsrifler, dog ikke kiplauf. Præcisionen er i top, og jeg er sikker på at en lille letvægter ville glæde dig. De kalibre du opstiller tror jeg dog bliver svære at finde. Dog er undtagelsen 7x65r, hvilket må regnes som potent. Blaser og en del ligesindede fabrikanter fra Tyskland og Østrig bygger dem.
Håber det kan bruges
Great Dane
Great Dane
Svar: 4.031
Respekt:
1
Jeg kan helt tilslutte mig GD´s betragtninger vedr. præcision. Da jeg var dreng (65-70) havde min morfar sådan en karl (jeg går ud fra at "kiplauf" betyder "knækløb" ligesom på et haglgevær). Jeg husker ikke kalibren, men det var sådan en lille en med seks- eller ottekantet løb og kikkerten var forskudt fra midten ud mod venstre - den var ehvertfald overordenlig præcis at skyde med - jeg mener at kunne huske at den var tysk og hed noget med Schullmaster eller sådan noget i den retning.
Svar: 2.128
Vedr precicion i enkeltskudsrifler , specielt kiplauf er det døden for dem hvis der kommer vand eller olie på hylstret eller i kammeret, ellers kan den være super
jbn
Svar: 4.209
Respekt:
2
Hej!
Angående enkeltskudsrifler... hvad med "Falling block"
angivet i let stigende prisklasse:
Ruger no. 1 (Har selv bestilt en "tropical" i 458 Lott[}
])
Eben Brown (
http://www.eabco.com) (Garanteret præcise)
Dakota Arms (
http://www.dakotaarms.com[:p])
Hilsner
Dravis aka. FMJ
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"