Svar: 1.657
Tråde: 0
Respekt:
14
hej great dane
tak for linket kan se at de anbefaler 15 gr n110 til en 165gr kugle
og det er i en marlin 336 cs så jeg prøver sku med 8gr og går fram
der fra .
har iøvrit prøvet netermann`s projektiler i 357 og 9mm
og der dur de sku ikke de er alt for bløde de kan ikke holde
i riffel gangen ..
men jeg har lige støbt nogle i ren tybemetal de burde kunde
holde bedre i riffel gangen for jeg tror også det er noget af
problemet hvis hastiheden er over 400m/sek
hilsen hatting
Svar: 2.724
Respekt:
0
Du skal vælge hi speed kuglerne.
Mvh. G.D.
Great Dane
Hej Hatting og GD
Uden at der at der skal gå for meget hjemmeladning i det lige her, er det så ikke en anelse ricikabelt at anvende pistolkrudt i et riffelhylster. Her tænker jeg ikke lige på de alm. problemer, men i stedet "Presure Wave"-fænomenet, hvor den anvendte mængde krudt er så lille at den kan antændes i begge ender af tændhætten.
(Det har resulteret i flere knapt så flotte - og meget hurtige-ombygninger på nogle ellers meget flotte våben [xx(]
Respekt:
0
270win
Du har ret...Det er helt ude i afkrogene af genladning, og kan ikke just anbefales. Men det er en væsentlig del, og derfor tages det også med her. Det er vel bedre at søge lidt oplysning hos folk der har prøvet, istedet for at prøve og se om den går[B)]
G.D.
Great Dane
Respekt:
0
Du kan jo møde op til skydedagen(når jeg engang har fået arrangeret det) Der tager jeg 30-30eren med, og også blyprojektiler. De svamper pænt op og laver et nydeligt udgangshul....Ikke noget ødelagt, hvis det er moderate hastigheder. Jeg tænkte at vi kunne skyde mod nogle våde telefonbøger, som test. Jeg er sikker på at folk bliver imponeret over de gode egenskaber bly har.
G.D.
Great Dane
Svar: 4.209
Respekt:
2
Hej !
Til "270win": bly er glimrende til jagt, tænk bare på alle de .22LR der bliver brugt verden over!!!
Pistolkrudt er en definitionssag, N110 er OGSÅ et riffelkrudt, det fungerer fint i f. eks .22 Hornet og .222 ved lette kugler.
Fænomenet med "pressure wave detonation" er ikke entydigt og ordentligt undersøgt, de tilfælde hvor man har check på ALLE de øvrige faktorer, har alle involveret meget store hylstre, tunge kugler og små mængder meget hurtigt krudt (typisk de meget hurtige pistol-krudt typer f. eks Alliant Bullseye)
Ang bly til jagt, check lige denne historie:
http://african-hunter.com/4-bore_part_i.htm
og gå så videre til Part 2 !!
Hilsner
Dravis aka. FMJ
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"