Svar: 35
Tråde: 0
Respekt:
0
Hej
Jeg vil i gang med genladning og prøver neck sizing først. Har nogen af jer erfaring med hvor mange gange det er forsvarligt at genbruge hylstrene? nogen siger 2 gange. Man kan vel også skære lidt af længden, når de bliver for lange- elle hvad? Det drejer sig om en whitworth 6,5x55 med Mauser 98 og ny S&L pibe.Der skal udelukkende genbruges afskudte hylstre.
mvh Peterr
Svar: 2.256
Tråde: 1
Respekt:
13
Du kan lade dem til de revner i halsen! Det kan ske efter 2-3 ladninger eller 10 og mere. Bare bliv ved, og brug det som udgangspunkt.
Hogmeister
Hogmeister
Svar: 911
Respekt:
2
Du SKAL fullsize dem, hvis de er afskudt i en anden riffel end den de genlades til - ellers kan de sætte sig ufattelig hårdt fast i kammeret.
Umage gir' mage.
Respekt:
0
Ok er der så nogen der ved om det medfølgende krudtmål i LEE classic loaderen, den hvor man banker med en hammer,dækker nogen nordiske krudttyper, Norma eller Vithavuori?
mvh Peterr
Svar: 427
Respekt:
0
Først som sidst: KØB EN GOD KRUDTVÆGT!!! Den kan bare ikke undværes...
Svar: 2.277
Respekt:
0
Citat:quote:
Originally posted by Ulrik Hentzer
Først som sidst: KØB EN GOD KRUDTVÆGT!!! Den kan bare ikke undværes...
Og er den eneste sikre måde at måle krudt på.
Hvis man ikke tror på det så prøv med lidt krudt i et drikkeglas.
tag en af Lee´s små skeer til fx 223 og tag så et strøgent mål i toppen af glasset og et i bunden.
Jeg vil vædde på at forskellen er nok til at overskride max tryk med mere end 0,3 grains og trykforøgelsen er så ganske betragtelig.
VH Søren
Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar: 162
Respekt:
0
Ja, jeg ville heller ikke have nerver til at lade patroner uden krudtvægt. Det må jeg sige. Men de behøver heller ikke være voldsomt dyre, man kan jo begynde med en mekanisk.
Lab
Respekt:
0
I har naturligvis ret. Det kan vel være farligt at være nærig.
mvh Peterr