Svar: 7.652
Tråde: 375
Respekt:
36
Fidusen med Barneskugler er netop at du går en tand ned i kuglevægt og op i fart, så Barnes synes at 150gr er et godt valg til en 30.06.
Husk at visse af Barnes kuglerne er længere end dem med bly og det er en af grundene til at du ikke skal vælge de tungeste.
En 150grs. Barnes X eller TSX vil med garanti skyde igennem de vildtarter du nævner.
--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....
Mvh M@X 2.1
Svar: 1.753
Tråde: 0
Respekt:
12
Sellier $ Bellot lader en 180 grains Barnes til 800m/sek i 30-06.
http://www.sellier-bellot.cz/rifle-ammun...roduct=464
Glædelig Jagt fra Grønland
Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...
Glædelig Jagt fra Grønland
Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar: 3.304
Respekt:
0
Når man kigger på disse kugler og skal vælge vægten så synes jeg at man kan få en god idé om hvor man skal ligge ved at se lidt på restvægten ved ekspantionstests. Der hvor jeg senest har kigget på det er til min 9,3 x 62 hvor jeg indtil nu har skudt med Mega. Et Mega projektil som nævnt ligger ofte lige over 80 % og et rent kobber fra Barnes eller PBP ligger meget tæt på 100 % restvægt. Hvis man så tager et Mega på 285 grs og trækker 20 % fra ender man på 228 grs. De Barnes jeg endte med at købe er på 250 grs. og jeg forventer at de vil kunne gennemskyde større mål end Megaen.
Ovenstående skal ikke stå alene. Man skal også kigge på terminal ballistikken. Der er jo ikke meget ved et projektil der opfører sig som et fuldkappet og ikke laver nogen synderlig sårkanal. Jeg har læst at en del har haft den form for oplevelser med Naturalis, og derfor er den ikke med i mine overvejelser (måske hvis jeg en da skal skyde på tæt hold med et meget hurtigtgående kaliber). Så vidt jeg kan se af de tests jeg har læst så gør projektilerne fra Barnes det rigtigt godt og ekspanderer fint.
Endeligt har der med de første rene kobberprojektiler været problemer med aflejring i piben. Det er dog mit indtryk at det er ved at være en saga blot - men for en sikkerhedsskyld så har jeg købt solvent...
Mvh.
Yeti
Svar: 111
Respekt:
0
Hej Cal.243
Du kan evt. se den her test
http://www.seahook.com/bestbullet.jpg
Hilsen
Palle
Once you've been amongst them, there is no such thing as too much gun.
Svar: 111
Respekt:
0
Hej Cal.243
Der er lidt mere her.
http://www.huntingmag.com/guns_loads/HMb...index.html
K&B [
]
Palle
Svar: 20
Respekt:
0
tak endnu engang. Den sidste artikel fjernede enhver usikkerhed, det bliver Barnes TSX.....[:p][:p]. 168 gr, så kan de bare komme an - ka´ de