Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ny håndkikkert!
Jeg mangler en håndkikkert, der primært skal bruges på jagt, derfor beder jeg om råd og vejledning til købet.

Forudsætninger:
Pris: under 5.000,- DDK
Tagprismekikkert
Fuld multicoated
Forstørrelse: 7 eller 8
Objektiv: mellem 40mm. og 50mm.
Garanti mere end 2 år!

HAR I NOGLE GODE FORSLAG?
Svar
CHB...Tjek ude dette forum om handkikkerter.

http://www.opticstalk.com/other-optics_forums_cat2.html
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
Skal den være ny?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
Ja, som udgangspunkt. Men jeg er da villig til en god brugt!
Svar
Prøv "Search" - bl.a.:

http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...ny,kikkert

/bundgaard
Svar
Ud fra dine forudsætninger, ingen tvivl: Bushnell. Det står godt nok til lidt over 5 kilo, men mon ikke hvis man står med fem labber i hånden.
Min søn har en - og jeg har en Zeiss Victory, vi har nok forsøgt mindst 20 gange, og de fleste gange i skumringen, at afgøre hvilken der er bedst af de to. Vi er endnu ikke nået til et endegyldigt svar.

Hvis du vil have en til noget under 5kilo, skulle du prøve at kontakte Jesper1973, han kan måske stadig skaffe Nikon - som ikke er dum til prisen, til en god pris.

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
Jeg har set denne nylige tråd, men fandt ikke rigtig et svar. og i øvrigt var spørgeren også allerede forelsket i en kikkert.

Jeg søger en kikkert jeg bliver glad for, og er stort set ligeglad med mærke.
Svar
http://www.befro.dk/shop/kowa-8x42-tagprisme-4404p.html

Den er så lækker - du vil blive overrasket over hvor skarpt billledet er og selv mørkeegenskaberne er gode! Det er dog ikke en hverken zeiss eller swarovski - men prisen og også under det halve :-)

Kan varmt anbefale den!

J.
Svar
Citat:quote:

Originally posted by CHB

Jeg har set denne nylige tråd, men fandt ikke rigtig et svar. og i øvrigt var spørgeren også allerede forelsket i en kikkert.

Jeg søger en kikkert jeg bliver glad for, og er stort set ligeglad med mærke.

Jow da - men hvis du læser tråden igennem er der osse et par stykker, der anbefaler en Leupold Mojave - prøv den (og køb den[Wink])

/bundgaard
Svar
Ja, jeg kan godt se rundt omkring at den Mojave er et stykke populært optik. Den må jeg hellere prøve...
Når Leupold skriver evighedsgaranti, er det så noget de står ved, og skal den sendes til US efter de to års reklamation i DK? eller er der et service værksted lidt nærmere?
Svar
Har prøvet Leupolden i en sæson og den virker.[Big Grin] Faldt dog over en brugt Swarowski så Leupolden er solgt til anden side.

Mvh Hilbilly

Roser er røde
Violer er blå
Dine øjne er-----Åh fuck da også.
Jeg tager på jagt.
Sover du når jeg kommer hjem ??
Mvh Hilbilly

Roser er røde
Violer er blå
Dine øjne er-----Åh fuck da også.
Jeg tager på jagt.
Sover du når jeg kommer hjem ??
Svar
Brugt Svarowski eller ny Leupold... er det nogenlunde samme prisleje?
En brugt Svarowski mellem 5 og 10 år gammel - kan det sammen lignes med at købe en brugt Mercedes. Altså fantastisk maskine - dog dyr at holde kørende.... Den hellige gral er vel ikke velbevaret bare fordi man har en kikkert fra hr. Fritzel(a.k.a. Swarowski)?? I min verden er en ny Toyota mere driftsikker end en brugt mercer, hvis I forstår...
Svar
Beklager paralellen mellem Toyota og Leupold, sorry!
Svar
Hvad får en kikkert til at blive ringere over årene? Udgangspunkt og vedligehold.
Svar
God pointe. men hvorfor giver Svarowski "kun" 10 års garanti, hvis det holder evigt.
F.eks. giver Hawke 30 års garanti... ved godt at det er to meget forskellige produkter, men det forklarer jo ikke forskellen på garantiperioden.
Svar
Hvorfor købe optik fra landet lang borte.Hvad med handle hos naboerne!Ikke made in Ping pong eller i Amexico.Ne ne du made in Germany!

Steiner 8x42 har selv en og mere end tilfredse.Her er forskellige modeller.

http://shop.ebay.de/?_from=R40&_trksid=p...Categories

Lille

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
Jeg kan også på det varmeste anbefale Steiner,

Jeg har selv en 8x30 "predator" og den er meget let og handy, og skarp i optikken.
Den kostede mig i sin tid $198,- gennem Cabelas[8D]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
Citat:quote:

Når Leupold skriver evighedsgaranti, er det så noget de står ved, og skal den sendes til US efter de to års reklamation i DK? eller er der et service værksted lidt nærmere?

JEPS - de står ved deres ord - jeg havde en Leupold Olympic som blev utæt og tog fugt ind. Den var på det tidspunkt omkring 3-4 år gammel. Den blev udskiftet uden dikkedare hos den nærmeste forhandler af Leupold - havde endda selv importeret den fra US og smidt papirerne/kvittering væk[:I][:I][:I]

Har en god ven som lige har investeret i en MOJAVE - lækkert stykke værktøj[:p][:p][:p]

Mvh.

Lars
Svar
Nu må jeg altså snart prøve den Mojave....
Er opbygningen af kikkerter der, ligesom Mojave'en, har to hængsler(eller hvad det nu hedder) mere solid, i stedet for én central hængsel? eller hvad er forskellen på de to opbygninger? De er begge tagprismekikkerter
[Image: LEUPOLD%20MOJAVA.jpg]
[Image: LEUPOLD%20ARCADIA.jpg]
Havde en Hawke Frontier ED 10x43 i hånden forleden. Lækker sag. Nogen der kender til den?
Svar
[Image: Hawke-Frontier-ED-10x43.jpg][Image: FrontierEDfrontgreen_web_196_250.jpg]
Hawke Frontier ED 10x43
Svar

Forum spring:

Brugere der kigge i denne tråd: