Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Driften
#11
@ I.D.

Det der sker når du forlænger akselafstanden er at vinklen mellem baghjulets centrum op til tyngdepunktet ned til center af forhjulet bliver større.

Forestil dig 2 lige tunge og ens mototcykler på nær længden af bagsvingeren.

Den ene har baghjulet så tæt på forhjulet at dækkene rører hinanden. Den anden har en 2 meter lang bagsvinger. Hvilken af de 2 vil du mene først ryger bagover og hvilken af de 2 kommer først i mål ?

Mange biler der bruges til dragrace tøjrer forhjulsophænget så snuden af bilen ikke løfter sig i fjedrene. Det betyder at under starten når bilen er tæt på forhjulsløft kan den kun løfte snuden til wiren/kæden er stram. Lige her stiger den kraft der skal til at løfte snuden på bilen yderligere. Det betyder mere weight transfer til baghjulene.
Resultat= bilen accellererer hurtigere på grund af bedre vægt på baghjulene= mere vejgreb.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar


Beskeder i denne tråd
Driften - af Eric A - 13-02-2011, 03:27 AM
Driften - af ID - 13-02-2011, 06:20 PM
Driften - af dravis - 15-02-2011, 08:07 PM
Driften - af TSX - 15-02-2011, 09:34 PM
Driften - af LAM - 15-02-2011, 10:08 PM
Driften - af ID - 16-02-2011, 10:35 AM
Driften - af M@X 2.0 - 16-02-2011, 01:22 PM
Driften - af ID - 16-02-2011, 01:37 PM
Driften - af TRG-S - 16-02-2011, 02:27 PM
Driften - af ID - 16-02-2011, 02:47 PM
Driften - af M@X 2.0 - 16-02-2011, 03:40 PM
Driften - af ID - 16-02-2011, 07:12 PM
Driften - af blackbird - 16-02-2011, 07:13 PM
Driften - af ID - 16-02-2011, 07:45 PM
Driften - af blackbird - 16-02-2011, 10:57 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 3 gæst(er)