16-02-2011, 07:12 PM
Nu skal det ikke blive til flueknepperi, men det var det jeg skrev (og ikke det du skrev)
Uanset om bilen/motorcyklen letter helt eller kun strækker sig i fjedrene, mindskes vægten på forhjulene/forhjulet hvilket betyder at vægten øges tilsvarende på baghjulet. Fordelen ved at holde forhjulene ned (udover manøvredygthed)er, at det moment som vil lette vægten på forhjulene, returnerer til baghjulet som energi (og så må man blot håbe, at baghjulet har vejgreb nok til at omsætte denne energi til fremdrift) - kinetik.
Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
Uanset om bilen/motorcyklen letter helt eller kun strækker sig i fjedrene, mindskes vægten på forhjulene/forhjulet hvilket betyder at vægten øges tilsvarende på baghjulet. Fordelen ved at holde forhjulene ned (udover manøvredygthed)er, at det moment som vil lette vægten på forhjulene, returnerer til baghjulet som energi (og så må man blot håbe, at baghjulet har vejgreb nok til at omsætte denne energi til fremdrift) - kinetik.
Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.