10-04-2007, 01:10 PM
Hvis man går på jagt i regnfulde områder(fx DK) kan man sætte et stykke tape over mundingen. Det forhindrer vand i piben(dårlig præcision) og efterfølgende rust.
Nå der skydes flyver tapen af længe før projektilet når mundingen.
Om det er det efterskuddet komprimerede luft foran projektilet eller krudt gasserne der blæser tapen af ved jeg ikke.
Men hvis ignoranten siger at ca 10 % af gasserne slipper uden om passer det nok.
Så inden man nu hopper med på den generelle latterliggørelse af HJV og dets personel( de enheder jeg kender til har faktisk en over repræsentation af tidligere stampersonel(hvilket udløser andre problemer)og disse mænd er vel ikke blevet ringere soldater af at vedligeholde uddannelse i stedet for at være sofareserver ?)
Desværre er det bare ikke dem der kommer på TV når journalister
skal have fremhævet deres vinkel på en historie.
VH Søren
bør man måske checke egne oplysninger inden de gøres til fakta.
Vegetar = oldnordisk for dårlig jæger
Nå der skydes flyver tapen af længe før projektilet når mundingen.
Om det er det efterskuddet komprimerede luft foran projektilet eller krudt gasserne der blæser tapen af ved jeg ikke.
Men hvis ignoranten siger at ca 10 % af gasserne slipper uden om passer det nok.
Så inden man nu hopper med på den generelle latterliggørelse af HJV og dets personel( de enheder jeg kender til har faktisk en over repræsentation af tidligere stampersonel(hvilket udløser andre problemer)og disse mænd er vel ikke blevet ringere soldater af at vedligeholde uddannelse i stedet for at være sofareserver ?)
Desværre er det bare ikke dem der kommer på TV når journalister
skal have fremhævet deres vinkel på en historie.
VH Søren
bør man måske checke egne oplysninger inden de gøres til fakta.
Vegetar = oldnordisk for dårlig jæger
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev